POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO SMARTHUNTER.PL
SPIS TREŚCI:
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
- CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
- ODBIORCY DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
- PROFILOWANIE W SERWISIE INTERNETOWYM
- PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
- COOKIES W SERWISIE INTERNETOWYM I ANALITYKA
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsza polityka prywatności Serwisu Internetowego ma charakter informacyjny, co oznacza że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
- Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Serwisu Internetowego jest Ewa Kęsek prowadząca działalność gospodarczą pod firmą SMARTHUNTER EWA KĘSEK wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Błękitna 5, 65-128 Zielona Góra, NIP: 9271523594, REGON: 361524829, adres poczty elektronicznej: biuro@smarthunter.pl oraz numer telefonu kontaktowego: (+48) 696 336 755 – zwana dalej „Administratorem” i będąca jednocześnie Usługodawcą Serwisu Internetowego.
- Dane osobowe w Serwisie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
- Korzystanie ze Serwisu Internetowego, w tym zawieranie umów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Serwisu Internetowego Usługobiorcę jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem – niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie Serwisu Internetowego oraz w Regulaminie Serwisu Internetowego i niniejszej polityce prywatności danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej albo innej umowy z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, które dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie Serwisu Internetowego oraz w Regulaminie Serwisu Internetowego; (2) obowiązki ustawowe Administratora – podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
- Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
- Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
- Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej polityce prywatności i rozpoczynające się dużą literą (np. Usługodawca, Serwis Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Serwisu Internetowego dostępnym na stronach Serwisu Internetowego.
PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
1. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
2. Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych w pkt. 2.1 polityki prywatności. Konkretne podstawy przetwarzania danych osobowych Usługobiorców Serwisu Internetowego przez Administratora są wskazane w kolejnym punkcie polityki prywatności – w odniesieniu do danego celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora.
CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
1. Każdorazowo cel, podstawa i okres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego Usługobiorcę w Serwisie Internetowym.
3. Administrator może przetwarzać dane osobowe w Serwisie Internetowym w następujących celach, na następujących podstawach oraz w okresach wskazanych w poniższej tabeli:
Cel przetwarzania danych | Podstawa prawna przetwarzania danych | Okres przechowywania danych |
Wykonanie umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy | Artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (wykonanie umowy) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy | Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy. |
Marketing bezpośredni | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek Administratora, jego Serwisu Internetowego oraz dążeniu do świadczenia usług |
Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata). Administrator nie może przetwarzać danych w celu marketingu bezpośredniego w przypadku wyrażenia skutecznego sprzeciwu w tym zakresie przez osobę, której dane dotyczą. |
Marketing |
Artykuł 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO (zgoda) – osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez Administratora
|
Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą na dalsze przetwarzanie jej danych w tym celu. |
Prowadzenie ksiąg podatkowych lub rachunkowych | Artykuł 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia RODO w zw. z art. 86 § 1 Ordynacji podatkowej tj. z dnia 17 stycznia 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 201) lub art. 74 ust. 2 ustawy o rachunkowości tj. z dnia 30 stycznia 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 395) – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze | Dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej) lub rachunkowych (5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą). |
Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora |
Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń, jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora
|
Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń jakie mogą być podnoszone wobec Administratora (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń wobec Administratora wynosi sześć lat). |
Korzystanie ze strony Serwisu Internetowego i zapewnienie jej prawidłowego działania | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na prowadzeniu i utrzymaniu strony Serwisu Internetowego | Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata). |
Prowadzenie statystyk i analiza ruchu w Serwisie Internetowym | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na prowadzeniu statystyk i analizie ruchu w Serwisie Internetowym celem poprawy funkcjonowania Serwisu Internetowego i zwiększenia zasięgu świadczonych usług | Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności Kodeksu Cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata). |
ODBIORCY DANYCH W SERWISIE INTERNETOWYM
1. Dla prawidłowego funkcjonowania Serwisu Internetowego, w tym dla prawidłowego świadczenia przez Administratora Usług Elektronicznych, konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
2. Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
3. Dane osobowe Usługobiorców Serwisu Internetowego mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
a. dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Serwisu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Serwisu Internetowego, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu, podmioty rejestrujące domeny internetowe oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
b. dostawcy umieszczonych na stronie Serwisu Internetowego wtyczek społecznościowych, skryptów oraz innych podobnych narzędzi umożliwiających przeglądarce osoby odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego pobieranie treści od dostawców wspomnianych wtyczek i przekazywanie w tym celu tym dostawcom danych osobowych osoby odwiedzającej.
c. dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Usługobiorcy wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
PROFILOWANIE W SERWISIE INTERNETOWYM
1. Rozporządzenie RODO nakłada na Administratora obowiązek informowania o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 Rozporządzenia RODO, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Mając to na uwadze, Administrator podaje w tym punkcie polityki prywatności informacje dotyczące możliwego profilowania.
1. Administrator może korzystać w Serwisie Internetowym z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą możliwości korzystania z Usług Elektronicznych w Serwisie Internetowym. Efektem korzystania z profilowania w Serwisie Internetowym może być np. przypomnienie o niedokończonych działaniach w Serwisie albo przesłanie oferty, która może odpowiadać zainteresowaniom lub preferencjom danej osoby. Mimo profilowania to dana osoba podejmuje swobodnie decyzję, np. czy będzie chciała skorzystać z otrzymanej oferty.
2. Profilowanie w Serwisie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danej osoby na stronie Serwisu Internetowego, czy też poprzez analizę dotychczasowej historii działań podejmowanych w Serwisie Internetowym. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych danej osoby, aby móc jej przesłać np. dopasowaną ofertę.
3. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.
PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
6. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności lub korzystając z Formularza Kontaktowego dostępnego na stronie Serwisu Internetowego.
COOKIES W SERWISIE INTERNETOWYM I ANALITYKA
1. Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający Serwis Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.
2. Pliki Cookies, które mogą być wysyłane przez stronę Serwisu Internetowego można podzielić na różne rodzaje, według następujących kryteriów:
Ze względu na ich dostawcę: 1) własne (tworzone przez stronę Serwisu Internetowego Administratora) oraz 2) należące do osób/podmiotów trzecich (innych niż Administrator) |
Ze względu na ich okres przechowywania na urządzeniu osoby odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego: 1) sesyjne (przechowywane do czasu wylogowania się ze Serwisu Internetowego lub wyłączenia przeglądarki internetowej) oraz 2) stałe (przechowywane przez określony czas, zdefiniowany przez parametry każdego pliku lub do czasu ręcznego usunięcia) |
Ze względu na cel ich stosowania: 1) niezbędne (umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie strony Serwisu Internetowego), 2) funkcjonalne/preferencyjne (umożliwiające dostosowanie strony Serwisu Internetowego do preferencji osoby odwiedzającej stronę), 3) analityczne i wydajnościowe (gromadzące informacje o sposobie korzystania ze strony Serwisu Internetowego), 4) marketingowe, reklamowe i społecznościowe (zbierające informacje o osobie odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego w celu wyświetlania tej osobie spersonalizowanych reklam i prowadzenia innych działań marketingowych w tym również na stronach internetowych odrębnych od strony Serwisu Internetowego, takich jak portale społecznościowe
|
3. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Serwisu Internetowego w następujących konkretnych celach:
Cele stosowanie plików Cookies w Serwisie Internetowym Administratora | identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych w Serwisie Internetowym i pokazywania, że są zalogowani (pliki Cookies niezbędne) |
zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy lub ankiet w Serwisie Internetowym (pliki Cookies niezbędne lub/i funkcjonalne/preferencyjne) | |
dostosowywania zawartości strony Serwisu Internetowego do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze stron Serwisu Internetowego (pliki Cookies funkcjonalne/preferencyjne) | |
prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Serwisu Internetowego (pliki Cookies statystyczne) |
4. Sprawdzenie w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, jakie pliki Cookies (w tym okres funkcjonowania plików Cookies oraz ich dostawca) są wysyłane w danej chwili przez stronę Serwisu Internetowego jest możliwe w następujący sposób:
W przeglądarce Chrome: (1) w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, (2) przejdź do zakładki „Pliki cookie”. |
W przeglądarce Firefox: (1) w pasku adresu kliknij w ikonkę tarczy po lewej stronie, (2) przejdź do zakładki „Dopuszczone” lub „Zablokowane”, (3) kliknij pole „Ciasteczka śledzące między witrynami”, „Elementy śledzące serwisów społecznościowych” lub „Treści z elementami śledzącymi” |
W przeglądarce Internet Explorer: (1) kliknij menu „Narzędzia”, (2) przejdź do zakładki „Opcje internetowe”, (3) przejdź do zakładki „Ogólne”, (4) przejdź do zakładki „Ustawienia”, (5) kliknij pole „Wyświetl pliki” |
W przeglądarce Opera: (1) w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, (2) przejdź do zakładki „Pliki cookie”. |
w przeglądarce Safari: (1) kliknij menu „Preferencje”, (2) przejdź do zakładki „Prywatność”, (3) kliknij w pole „Zarządzaj danymi witryn” |
Niezależnie od przeglądarki, za pomocą narzędzi dostępnych np. na stronie: https://www.cookiemetrix.com/ lub: https://www.cookie-checker.com/ |
5. Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Serwisu Internetowego.
6. Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Serwis Internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
12. w przeglądarce Internet Explorer
15. w przeglądarce Microsoft Edge
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Serwis Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Administrator namawia by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko Serwisu Internetowego Administratora.
W tym punkcie wskazane są najważniejsze zasady dotyczące przetwarzania danych zgodnie z RODO – zasady te trzeba mieć na uwadze określając np. ilość zbieranych danych, czy okres ich przetwarzania.
Proszę o informację, czy prowadzą Państwo księgi podatkowe (KPiR), czy księgi rachunkowe? Usuniemy informację, która Państwa nie dotyczy.
Ten cel przetwarzania danych dotyczy sytuacji, w której przetwarzany w ramach serwisu internetowego lub powiązanych z nim narzędzi dane osób odwiedzających samą stronę serwisu internetowego – przykładowe dane to numer IP, dane o lokalizacji, dane o źródle, z którego weszła na stronę serwisu dana osoba. Obecnie bezpiecznie przyjmuje się szerokie rozumienie danych osobowych – w tym wypadku także te dane mogą być uznane za dane osobowe, co z kolei powoduje, że mamy dodatkowy cel ich przetwarzania. Nie jest on związany z „aktywnym” korzystaniem z serwisu internetowego i jego usług, bo dana osoba nie musi nawet wysyłać np. wiadomości za pomocą formularza.
Wpisaliśmy tutaj okres przetwarzania danych przez okres przedawnienia naszych roszczeń. Aczkolwiek jeżeli mają Państwo możliwość szybszego usuwania tych danych, to zalecamy skrócenie tego okresu np. do roku.
Uwaga podobna jak wyżej.
Uwaga podobna jak wyżej.
Ważne! RODO nakłada obowiązek zawierania z każdym podmiotem przetwarzającym w naszym imieniu dane osobowych klientów / usługobiorców umowy powierzenia przetwarzania danych. Umowa ta powinna m.in. określać przedmiot i czas trwania przetwarzania, charakter i cel przetwarzania, rodzaj danych osobowych oraz kategorie osób, których dane dotyczą, obowiązki i prawa administratora. RODO podaje też szereg dodatkowych zapisów, które taka umowa powinna zawierać. Brak takiej umowy stanowi naruszenie przepisów RODO. Zawarcie takiej umowy jest także w Państwa interesie – w razie kontroli na jej podstawie będą mogli Państwo wykazać zapewnienie należytej ochrony danych.
W razie potrzeby pomocy przy przygotowaniu takiej umowy lub weryfikacji obecnej pod kątem zgodności z RODO prosimy o informację i przygotujemy w tym zakresie odrębną wycenę.
Zwracamy uwagę na konieczność informowania w polityce prywatności o wtyczkach, skryptach i innych podobnych narzędziach, które pozwalają z jednej strony na pobranie danych (np. celem zalogowania przez konto w serwisie Facebook), a z drugiej strony wysyłają dane osobowe do dostawców tych wtyczek. W takim wypadku należy w polityce prywatności możliwie dokładnie wskazać dane tych dostawców, zakres i cel udostępnienia danych oraz odesłać do polityki prywatności takiego dostawcy, jeżeli jest dostępna.
Bardzo prosimy Państwa o analizę w tym zakresie (np. z informatykiem) i przesłanie nam wskazanych wyżej informacji celem ich zamieszczenia w polityce prywatności.
Poniżej zamieszczamy szersze uzasadnienie w tej sprawie, które w tym konkretnym przypadku dotyczy Facebooka, ale można je odnieść także do podobnie działających wtyczek.
Zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie C-40/17 oraz opinią Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych umieszczając na stronie internetowej wtyczkę serwisu społecznościowego Facebook „Lubię to” dochodzi do przetwarzania danych osobowych i to zarówno przez właściciela strony, jak i serwis Facebook. W związku z tym konieczne staje się m.in. dopełnienie obowiązku informacyjnego, czyli przekazanie zestawu informacji na temat administratora danych, celu przetwarzania, odbiorców danych etc. (obowiązek ten wynika z art. 13 RODO).
Stąd ten zapis w polityce prywatności. Szerzej piszemy o tym tutaj: https://prokonsumencki.pl/regulamin-sklepu-internetowego-4/korzystasz-z-wtyczek-spolecznosciowych-serwisu-facebook-np-przycisk-lubie-to-udostepnij-na-stronie-swojego-sklepu-lub-serwisu-koniecznie-zaktualizuj-polityke-prywatnosci/
Dodatkowo, w celu zachowania zasady przejrzystości zalecamy umieścić skróconą klauzulę informacyjną bezpośrednio przy wtyczce Facebooka na stronie serwisu (gwarantuje to, że osoba odwiedzająca stronę, uzyska informację na temat przetwarzania danych). Zdajemy sobie sprawę, że w wielu przypadkach dodanie takiej klauzuli może być problematyczne pod kątem technicznym, dlatego też zalecamy, aby umieścić informację w polityce prywatności, a przy wtyczce serwisu społecznościowego – w miarę możliwości technicznych.
Poniżej przesyłamy przykładową treść takiej klauzuli, w której znajduje się odesłanie do polityki prywatności (proszę pamiętać o podlinkowaniu polityki prywatności):
Ta strona korzysta z wtyczek serwisu społecznościowych serwisu Facebook. Oznacza to, że do Facebook Ireland Ltd. przekazywane są dane dotyczące zachowań na stronie, adresu IP czy identyfikatora używanej przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych, wraz z pełnymi danymi administratora i przysługującymi Ci prawami znajdziesz w polityce prywatności serwisu internetowego.
RODO wymaga informowania o profilowaniu z wykorzystaniem danych osobowych (odrębna kwestia to profilowanie w ramach np. remarketingu). Profilowanie, o którym mowa w RODO, to sytuacje, gdy decyzja dot. danej osoby jest podejmowana na skutek zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa. W takim wypadku mamy dodatkowe obowiązki informacyjne – musimy podać istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą. Na obecnym etapie stosowania przepisów RODO i braku jednoznacznych wytycznych w tym zakresie oraz decyzji organów bezpieczniej przyjąć, że podane działania serwisu mogą być uznane za profilowanie, o którym mowa w RODO – stąd zalecamy dodanie takiego punktu do polityki prywatności. Należy jednak w tym zakresie na bieżąco śledzić wytyczne organów i ich decyzje w zakresie stosowania RODO, co pozwoli w tym zakresie prawidłowo stosować przepisy.
W tym punkcie podaliśmy przykładowe, standardowe sposoby profilowania, które mogą wystąpić w serwisie internetowym takim jak Państwa serwis.
Prosimy jednak o ich dokładne przejrzenie i informację zwrotną w razie zauważenia różnic w stosunku do Państwa serwisu internetowego. Następnie wprowadzimy te zmiany. Jest to bardzo istotne dla spełnienia w sposób prawidłowy obowiązków informacyjnych zgodnie z RODO.
Proszę o weryfikację całego punktu i ew. informacją zwrotną w razie różnic – następnie dokonamy modyfikacji.
Jest to tzw. polityka cookies. W tym punkcie polityki prywatności powinniśmy podać cele używania plików Cookies i innych podobnych narzędzi w Państwa serwisie internetowym oraz ew. wykorzystania narzędzi analitycznych (jak np. Google Analytics).
Przy celach plików Cookies podaliśmy przykładowe cele stosowane w sklepach internetowych. W razie odrębności prosimy o informację.